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I learned that keeping in touch with graduates is important to me for several reasons. Firstly, it helps me maintain a strong alumni network, fostering a sense of belonging and community among former students. Secondly, it enables me to provide ongoing support and mentorship opportunities for current students, as graduates can share their experiences and provide guidance. Lastly, staying connected with graduates allows me to track their career paths, gather valuable feedback, and showcase their success stories, enhancing the reputation and credibility of my institution.

Data is vital! Keeping detailed tabs on graduate progress, employer satisfaction, and needs, and current student needs can help guide decision-making. Maintaining relevance to the student/graduate and employers is necessary.

From this module, I've learned the importance of keeping relationships, getting feedback from graduates and employers i.e knowing how they can help an institution measure it's performance and gain new information.

It is good to track employers, graduates, placement stats and gain feedback from all to effectively run all departments.

They can also enrich the learning process for students and help in job retention.

Hola una vez mas. En este módulo, aprendí la importancia de recopilar y mantener registros precisos sobre el éxito y la carrera de los graduados y estudiantes. Algunos de los temas que son relevantes en esta situación se enumeran a continuación:.

- Mantenga una lista de empleadores: para referencia futura, es útil mantener un registro de los empleadores donde los estudiantes han trabajado o realizado pasantías. Puede ayudar a los consejeros profesionales a conectarse con los empresarios para obtener más información sobre posibles vacantes en el futuro.
- Mantener una lista de graduados. Esto le permitirá evaluar la efectividad de sus programas y el calibre de su educación al buscar graduados y sus trayectorias profesionales. Con su ayuda también se puede lograr inspirar y motivar a los estudiantes actuales.
Mantenga las estadísticas de ubicación precisas. Esto lo ayudará a detectar patrones y tendencias geográficas en las trayectorias profesionales de los graduados al realizar un seguimiento de dónde se encuentran los patrones y dónde trabajan los graduados.
- Obtenga comentarios de los estudiantes: los comentarios de los estudiantes sobre sus experiencias con los servicios profesionales y la búsqueda de empleo pueden ayudar a la eficiencia y la calidad del departamento. También puede ser útil para determinar áreas en las que se pueden brindar recursos y apoyo adicional a los estudiantes.
- Pregunte a los graduados y exalumnos sus: las opiniones de los graduados y exalumnos pueden ofrecer datos reveladores sobre el calibre de la educación recibida, el grado en que los graduados están preparados para la fuerza laboral y el grado en que los graduados tienen éxito en ese entorno. También pueden impartir conocimientos valiosos para sus carreras y perspectivas sobre los cambios en el mercado laboral.
- Obtener comentarios de los patrones: el departamento de servicios profesionales puede utilizar los comentarios y las opiniones de los patrones para mejorar la enseñanza universitaria al aprender más sobre las calificaciones y el calibre de los estudiantes y graduados que contratan. También se puede utilizar para garantizar que los estudiantes reciban la instrucción que necesitan para hacer bien su trabajo.

I have learned that it is important to gather and track stats from students, graduates, employers, and employment outcomes. It will be difficult to gauge institutional effectiveness without the data to back it up and drive improvement.

It is important to gather feedback from students, graduates and employers to make sure we are preparing students to succeed in their fields.

Constructive feedback today is the key to a better tomorrow! If we don't continually evaluate our processes, how can we ever call our institutions competitive for a student's success? Reaching out to all individuals involved is important....from student to graduate to employer. Every level provides unique insights and suggestions for improvement. I look forward to implementing regular check-ins with each population to gain a better understanding of the fluency of our college.  

It is important to gain both student feedback and employer feedback to better understand if your program and career services department are helping graduates succeed.

I learned the importance of surveys for both employers and graduates.

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